In memoriam

Uno Källe
(16.VI 1931 – 20.VII 2009)
Foto: Eesti Kergejõustikuliit

Kes on Uno Källe? Ma arvan, et enamus inimesi, kes seda blogi aegajalt loeb esitab endale selle küsimuse. Aga kes siis oli Uno Källe?

Källe oli minu esimene ja ainuke treener Spordigümnaasiumi päevilt. Mees, kes motiveeris mind ja paljusid teisi jooksma ja nautima treeninguid olenemata nende raskustest. Kuna tema elu viis ta juba noorena Moskvasse esialgu sportlase ja siis treenerina, siis peeti teda moskvalaseks ja paljusid tema aegu ei loetud Eesti rekorditeks just seesama "moskvalase" tõttu. Ja ometi on ta jooksnud ja võitnud kõiki tolleaegseid Eesti ja NSVL tuntuid ja tunnustatud jooksjaid. Ja ometi ei pääsenud ta ühelegi suurvõistlusele. Källe "suurust" ilmestab suurepäraselt asjaolu, et olles elu parimas vormis ja eas loobust ta peale abikaasa ultimaatumit: "Vali, kas pere­kond või sport!" just vahetult enne 1964 a. Tokio Olümpiamänge. Kusjuures, vahetult enne seda joosik ta 30 km maanteejooksus maailma tipptulemuse, mis püsis löömata 6 pika aastat. Edasi pühendas ta end treeneritööle.

Kället meenutan vaid hea sõna ja ilusate mälestustega. Ta oli treener, kes oli nõustus treenima ka neid, kel igasugune perspektiiv puudus - nagu mina. Ma isegi ei kujuta ette, missugust pingutus nõuab paarikümnele jooksjale iganädalasi treeningplaane kirjutada ja igat läbitud ringi või kilomeetrit oma pisikesele papitükile üles kirjutamine nii, et sellest hiljem ka aru saada oleks ja anlüüse teha.

Nüüd, kus Källe on juba sängitatud Metsakalmistule teiste spordiveteranide juurde tunnen, et olin ikka rumal ja hoolimatu, et ei otsinud Kället "üles" ja tänanud teda kogu selle vaeva eest, mida ta nägi. Aga ma luban, et kohe peale Jamaica reisi, teen jooksutreeningu Nõmme mändide all - just seal, kus me alatihti treenisime - oma legendaarse treeneri auks. Ma loodan, et sellest piisab veidigi tänamaks Kället.

Üks väga põhjalik ja ülevaatlik artikkel Uno Källest on siin: Uno Källe teab kiire jooksu saladusi!

MÄLESTAGEM JA MÄLETAGEM!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vaata ja sa märkad!

Montenegro ja Albaania

Valijakompass