Valijakompass

ERR protaalis avati just uus valimistega seotud rakendus - Valijakompass, mis peaks aitama määrata asukohta poliitlisel maastikul ning leida oma vaadetele kõige lähem erakond.

Mina vastasin ka nendele 30 küsimusele ja sain oma poliitilise maastiku kujundatud koos vaadetele lähima erakonnaga.

Näitajad:
Foor reastab erakonnad selle järgi, millise erakonna poolt Sa oled valmis hääletama. Foori välja lülitades jäävad kattuvuse protsendid samaks. Muutub vaid erakondade järjestus, sest Sinu hinnangut vastava erakonna poolt hääletamise tõenäosusele kompass siis ei arvesta. Foori välja lülitades näed kellega Su vaated väidetes sisalduvatele küsimustele on tegelikult lähedased.
Kaalud muudab väidete suhtelist tähtsus seisukohtade kattuvuse arvutamisel.

1. Fooriga ja kaaluga tulemus:
Näitab minu tulemust arvestades minu erakonna hääletustõenäosust ja vastuste tähtusteid (tähtis, neutraalne, vähetähtis).

2. Fooriga ja kaaluta tulemus:
Näitab minu tulemust arvestades minu erakonna hääletustõenäosust, kuid ei arvesta vastuste tähtsuseid.

3. Foorita ja kaaluga tulemus:
Näitab minu tulemust ilma erakonna hääletustõenäosusteta, kuid arvestab vastuste tähtsuseid.

4. Foorita ja kaaluta tulemus:
Näitab minu tulemust ilma erakonna hääletustõenäosusteta ja vastuste tähtsusteta.

Maastik:
Poliitiline maastik vähendab poliitiliste valikute keerukust ja taandab selle kahemõõtmelisele ideoloogilisele tasapinnale. Horisontaalne telg väljendab sotsiaalmajanduslikku vasak-parem mõõdet, vertikaalne telg liberaalne-konservatiivne mõõdet.
Poliitline maastik ei võta arvesse kõiki Valijakompassi väiteid ning on seetõttu ‘Lähima erakonna’ vaatest ebatäpsem. Maastiku ülesanne on pigem pakkuda üldisemat ülevaadet Sinu ja erakondade positsioonist laiemas poliitilises kontekstis.

Seega vaadates neid Valijakompass tulemusi siis peaksin ma valimispäeval 6. märtsil 2011 hääletama valimisringkonnas nr 1 (Tallinna Haabersti, Põhja-Tallinna ja Kristiine linnaosa) Isamaa ja Res Publika Liidu poolt. :)

Eks näis!?

Ja millised olid sinu tulemused?

Kommentaarid

Taavi Nuum ütles …
Viimane lisakysimus paneb ju k6ik otseselt paika
Pärnakas ütles …
Taavi, aga kui foori välja lülitad, siis ta ei arvesta seda viimast lisaküsimust tulemustes.

Populaarsed postitused sellest blogist

Vaata ja sa märkad!

Montenegro ja Albaania